- Bu modül, öğretmenliğin yanı sıra bir öğretim tasarımcısı rolünü üstlenmeniz gerektiğini düşünmenizi sağladı mı? Nasıl?
Cevap: Bu modül öğretmenliğin yanısıra öğretim tasarımcısı rolünü üstlenmemiz gerektiğini düşünmemi sağladı. Ünite veya konuyu planlarken her aşamanın tasarımı öğretmene ait. Konuya nasıl ilgi çekebilirim, öğrencilerin ilgisini nasıl uyandırabilirim şeklindeki sorulardan yola çıkıp, bu konuyu anlatırken hangi etkinlikler daha etkili olur, ne tarz bir etkinlik ile öğrenciler konuyu kavrayabilir şeklinde devam eden bir süreçte öğretmen, klasik öğretmen olmaktan çıkıp - belki anlatım aşamasında eskiye göre pasif ama- daha aktif çalışıyor.
- Projeler, öğrencilerimin öğrenme amaçlarına [öğretim programındaki kazanımlara] ulaşmaları ve 21. Yüzyıl Becerilerine sahip olmaları için nasıl yardımcı olabilir?
Cevap: Projeler ile çalışan bir öğrenci öğrenme sürecine daha aktif katıldığı için daha kalıcı bir öğrenme sağlıyor. Bilgiye kendisi ulaştığı ve ulaştığı bilgiyi kendisi düzenleyip yorumladığı için yine daha kalıcı bir öğrenme sağlanıyor ve araştırma, analiz gibi yetenekleri gelişiyor. Gruplar halinde yapılan projeler sayesinde düşündüklerini dile getirebilen, olaya farklı bakış açılarıyla bakabilen, bir grup içinde aynı amaç için çalışabilen bireyler yetişiyor. Öğrencinin birşeyleri kendi başına yapabilmesi sayesinde özgüveni artıyor. Okulda öğrendiği bilgilerin gerçek hayatta kullanılabilirliğini henüz bu bilgileri alırken öğreniyor ve klasik öğrenme yöntemine göre hayata karşı daha donanımlı oluyor.
Öğrencilerin daha kalıcı öğrenmesi için proje yaklaşımını nasıl kullanabilirim?
Cevap: Proje tabanlı öğrenme ile zaten kalıcı öğrenmenin temeli atılıyor. Derslerimizde proje çalışmasına uygun konuları tespit edip, bu konuların proje tabanlı eğitim için tasarımını yapabilirim.
Değerli cevaplarınız için teşekkür ederim.Sanırım İstediklerimizi size aktarabiliyoruz.
YanıtlaSil