12 Nisan 2011 Salı

Modül 5'te Öğrendiklerim

  • Bu modül öğrenci merkezli değerlendirmenin nasıl gerçekleştirilebileceği konusunda yardımcı oldu mu? Nasıl?
       Bu modül öğrenci merkezli değerlendirme konusunda yeni fikirler edinmeme yardımcı oldu. Klasik öğretim sürecimi düşündüğüm zaman, sadece ünite sonunda yapılan değerlendirmenin ne kadar eksik olduğunu farkettim. Uygulamaya çalıştığım özdeğerlendirme anketlerinin olumlu etkilerini gözlemleme fırsatım olmuştu. Bu şekilde öğrencilerimin tüm değerlendirme sürecine aktif katılımı sağlayarak  motivasyonu arttırabileceğimi, kendi öğrenmeleri hakkında sürecin her aşamasında bilgi sahibi olmalarının olumlu katkılarını öğrendim.

  • Öğrencilerin öğrenip öğrenmediklerini nasıl değerlendirebilirim?

  •    Öğrencilerimin öğrenip öğrenmediklerini, hem sürec içerisindeki ara değerlendirme sonuçlarına göre, hem de süreç sonunda ortaya çıkardıkları ürün veya değerlendirme kriterlerime göre değerlendirebilirim. Ulaşmayı hedeflediğim kazanımlar gerçekleşmişse öğrencilerimin öğrendiklerini anlarım.
  • Öğrencileri, değerlendirme sürecinde nasıl aktif hale getirebilirim?

  •     Öncelikle öğrencilere eğitim sürecini anlatır, sadece öğrenme faaliyetlerinde değil, değerlendirme faaliyetlerinde de aktif olacaklarını, bu aşamada da görevleri olduğunu bildiririm. Değerlendirme kriterlerimi mümkün olduğu kadar net hazırlayıp, belirsiz bir durumla karşılaşmamalarını sağlarım. Süreç içindeki değerlendirmelerde objektifliği esas alıp, onların güvenini kazanırım.

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder